رسانههای روسی گزارش دادهاند که گفتوگوهای سهجانبه میان روسیه، ایالات متحده و اوکراین درباره جنگ اوکراین که در شهر ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، برگزار شده بود، بدون دستیابی به نتیجه مشخص پایان یافته است.
به گزارش این رسانهها، نخستین دور این مذاکرات روز جمعه،۳ دلو، با محوریت مسائل امنیتی آغاز شد و هیئت روسیه به ریاست ایگور کوستیـوکوف، رئیس اداره اصلی ستاد کل نیروهای مسلح این کشور، در آن شرکت داشت.
دور دوم گفتوگوها روز شنبه برگزار شد و حدود سه ساعت ادامه یافت. این نشست بهطور کامل پشت درهای بسته انجام شد و هیچیک از طرفها پس از پایان مذاکرات، توضیح یا اظهار نظری در برابر رسانهها ارائه نکردند.
بر اساس گزارشها، اعضای هیئت روسیه پس از پایان نشست به محل اقامت خود بازگشتند، در حالی که نمایندگان هیئت امریکایی مستقیماً راهی میدان هوایی شدند.
یک منبع آگاه به خبرگزاری تاس گفته است که احتمال دارد گفتوگوها در قالب این نشست سهجانبه در روزهای آینده از سر گرفته شود، اما تا کنون زمان مشخصی برای ادامه مذاکرات اعلام نشده است.
موضوع مورد مناقشه در گفتگوهای أبوظبی بر سر بخشهای از خاک اوکراین است که روسیه آنها را متعلق به خود میداند.
اما اوکراین تاکید دارد مناطقی را که در سه سال گذشته برای دفاع از آنها جنگیده در اختیار روسیه نمیگذارد.
