مهاجرت

پاکستان در یک روز بیش از ۲۰۰۰ مهاجر را اخراج کرد

عکس شماری از خانواده‌های مهاجران در گذرگاه تورخم. آرشیف

کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران می‌گوید که در یک روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۳ جدی) پاکستان ۲۰۸۰ مهاجر کشور را اخراج کرده است.

همزمان با این، ۸۵ تن دیگر از ایران نیز اخراج شده‌اند؛ اخراج‌های که اکثر آن‌ها به گونه اجباری بوده است.

گفتنی است که این مهاجران از طریق گذرگاه‌های مرزی تورخم، سپین بولدک، اسلام قلعه و پل ابریشم به افغانستان برگشته‌اند.

پاکستان در یک روز پیش از این نیز ۱۳۹۸ مهاجر افغانستان را به گونه اجباری و اختیاری اخراج کرده است.

در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، به‌ویژه پاکستان، بوده است.

ملل متحد اعلام کرده که در سال ۲۰۲۵، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشته‌اند. این سازمان پیش‌تر هشدار داده بود که بازگشت‌های گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیت‌های امدادرسانی افغانستان وارد می‌کند.