به گزارش روزنامه دان، در دو حمله جداگانه با مواد انفجاری در ایالت خیبرپختونخوا پاکستان، دستکم شش نیروی پولیس کشته و چند تن دیگر زخمی شدهاند.
بر اساس این گزارش، در نخستین رویداد که روز دوشنبه در منطقه تانک رخ داد، یک موتر زرهی پولیس در محدوده حوزه پولیس گومل هدف انفجار بمب کنار جادهای قرار گرفت.
سخنگوی پولیس تانک گفته است که در این حمله شش نیروی پولیس، از جمله یک افسر ارشد محلی، جان باختهاند. اجساد قربانیان به شفاخانه مرکزی تانک منتقل شده و نیروهای امنیتی منطقه را مسدود کردهاند.
در رویدادی جداگانه در ولسوالی لکی مروت، انفجار دیگری در نزدیکی جاده درهتنگ رخ داده که به زخمی شدن چند نیروی پلیس انجامیده است.
پولیس گفته است وضعیت زخمیها وخیم نیست و عملیات جستوجو در منطقه آغاز شده است.
مقامهای امنیتی پاکستان این حملهها را به گروهی نسبت دادهاند که حکومت پاکستان از آن با عنوان «فتنهالخوارج» یاد میکند؛ اصطلاحی که برای اشاره به تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) به کار میرود.
در واکنش به این حملهها، شهباز شریف، نخستوزیر پاکستان، دستور انجام تحقیق فوری را صادر کرده و خواستار شناسایی و مجازات عاملان این رویدادها شده است.
رئیسجمهور پاکستان و شماری از مقامهای ارشد دولتی نیز با صدور بیانیههایی، کشته شدن نیروهای پولیس را محکوم کردهاند.
این حملهها در حالی رخ میدهد که در هفتهها و ماههای اخیر، حمله به نیروهای امنیتی در ایالت خیبرپختونخوا افزایش یافته و نهادهای امنیتی پاکستان از تشدید تدابیر حفاظتی در این مناطق خبر دادهاند.
