وزارت مهاجرین و عودتکنندگان طالبان میگوید که ۳۴۵ شهروند افغانستان پس از آزادی از زندانهای پاکستان، به کشور بازگشتهاند.
این وزارت روز پنجشنبه در بیانیهای گفت این افراد که از بخشهای مختلف پاکستان بازداشت شده بودند، پس از سپریکردن دورههای یک تا دو ماهه زندان، آزاد و از طریق گذرگاه سپینبولدک به افغانستان منتقل شدهاند.
بهگفته وزارت مهاجرین، این افراد پس از ورود به کشور در آمریت انتقال مهاجرین سپینبولدک ثبت شده و کمکهای اولیه را دریافت کردهاند و سپس به ولایتها و مناطق اصلیشان انتقال داده شدهاند.
در بیانیه وزارت مهاجرین طالبان درباره اتهامهای این افراد توضیحی داده نشده است.
پولیس پاکستان عمدتا شهروندان افغانستان را که مدارک قانونی ندارند، بازداشت و رد مرز میکند.
بازداشت و اخراج مهاجران افغانستان از پاکستان در ماههای اخیر ادامه داشته و نهادهای بینالمللی بارها نسبت به وضعیت مهاجران کشور در پاکستان ابراز نگرانی کردهاند.
