ارتش پاکستان اعلام کرده است که در یک درگیری در منطقه کوهلو ایالت بلوچستان، پنج عضو ارتش آزادیبخش بلوچ کشته شدهاند. ارتش پاکستان این شبهنظامیان را «فنته هند» میخواند.
این ارتش در بیانیهای در مورد تلفات نیروهای پاکستانی در این درگیری چیزی نگفته است؛ اما افزوده که این درگیری در چارچوب یک «عملیات مبتنی بر اطلاعات» انجام شده است.
در بیانیه بخش رسانهای ارتش پاکستان آمده است: «در جریان این عملیات، نیروهای خودی به طور مؤثر محل تروریستها را محاصره کردند و پس از تبادل آتش شدید، پنج تروریست تحت حمایت هند به جهنم فرستاده شدند.»
بخش رسانهای ارتش پاکستان افزوده داده که «سلاح، مهمات و مواد منفجره» نیز از این شبهنظامیان کشف و ضبط شدهاند «که همچنان به طور فعال در فعالیتهای تروریستی متعدد در منطقه مشارکت داشتند».
این در حالی است که اخیراً گروههای شبهنظامی مخالف دولت پاکستان در بلوچستان و خیبرپختونخوا حملههای خود را بر نیروهای امنیتی این کشور تشدید کردهاند که طی آن دهها تن از این نیروها کشته و زخمی شدهاند.
مقامهای پاکستانی از جمله شهباز شریف، نخستوزیر این کشور، طالبان افغانستان را متهم به حمایت از این گروهها، بهویژه تحریک طالبان پاکستانی یا «تیتیپی» میکنند؛ اتهامی که طالبان آن را بارها رد کردهاند و حملههای این گروهها را مسئله داخلی پاکستان عنوان کردهاند.
