حقوق بشر

جاپان سه میلیون دالر به افغانستان کمک کرد

عکس از پرچم جاپان. آرشیف

برنامه توسعه‌ای ملل متحد گفته است که دولت جاپان سه میلیون دالر برای حمایت از آسیب‌پذیرترین اقشار در افغانستان اختصاص داده است.

بر اساس بیانیه برنامه توسعه‌ای ملل متحد، این کمک مالی با هدف بهبود وضعیت انسانی در افغانستان و افزایش دسترسی مردم به خدمات اساسی به اجرا گذاشته می‌شود.

گفته شده است که این پروژه، خدمات صحی به‌ویژه برای مادران، نوزادان، کودکان و نوجوانان را تقویت می‌کند.

در ادامه آمده است که بخشی از این کمک، به ارائه حمایت‌های روانی–اجتماعی برای خانواده‌ها و افرادی اختصاص خواهد یافت که در نتیجه بلایای طبیعی آسیب دیده‌اند، به‌خصوص در مناطق دورافتاده و محروم کشور.

برنامه توسعه‌ای ملل متحد تأکید کرده است که این کمک جاپان، بخشی از تلاش‌های جامعه جهانی برای کاهش بحران انسانی و حمایت از مردم افغانستان در شرایط دشوار کنونی به شمار می‌رود.

این در حالی است که پیش از این سفارت جاپان در افغانستان گفته بود که این کشور ۱۹.۵ میلیون دالر کمک بشردوستانه به نیازمندان در افغانستان اختصاص داده است.