افغانستان

گذرگاه سالنگ به روی تردد بازگشایی شد

عکس از سالنگ شمالی. آرشیف

وزارت فواید عامه زیر اداره طالبان اعلام کرده است که گذرگاه سالنگ پس از یک شبانه-روز به روی رفت‌وآمد موترهای مسافربری بازگشایی شده است.

محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه زیر اداره طالبان، در اکس نگاشته است که این گذرگاه اکنون به روی تردد از دو طرف باز است.

او افزوده که پاک‌کاری نقاط برف‌گیر در سالنگ‌ها ادامه دارد تا زمینه رفت‌وآمد موترهای باربری نیز فراهم شود.

این گذرگاه صبح روز یکشنبه، ۳۰ قوس، به دلیل بارش سنگین برف به روی رفت‌وآمد بسته شده بود.

این در حالی است که در دو شبانه-روز گذشته بیش‌تر ولایت‌های غربی و شمالی کشور گواه ریزش برف و افزایش سردی هوا بوده است.

ریزش برف پیش از این شماری از جاده‌های عمومی در ولایت‌های هرات و بادغیس را نیز به روی تردد به شکل موقت مسدود ساخته بود.