در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان ۱۸ تن را در کابل به اتهام قاچاق و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی شلاق زدند.
در بیانیه دادگاه عالی طالبان آمده که این افراد به ۱۰ تا ۳۹ ضربه شلاق و ۷ ماه تا سه سال زندان محکوم شدند.
طالبان یک روز پیش از آن نیز چهار تن را در جوزجان و بلخ در برابر همگان شلاق زدند.
طالبان پس از بازگشت به قدرت در اگست ۲۰۲۱، بیش از ۱۲۰۰ تن را در ولایتهای مختلف به اتهامهای گوناگون شلاق زدهاند.
نهادهای حقوقبشری و ملل متحد بارها از طالبان خواستهاند به مجازات بدنی افراد پایان دهند اما طالبان به تطبیق این مجازات ادامه دادهاند.
