اروپا

زلنسکی با نمایندگان امریکا و اروپا در مورد «مبانی صلح» گفتگو می‌کند

ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین. آرشیف

ولادیمیر زلنسکی، رئيس جمهور اوکراین، اعلام کرده که قرار است با نمایندگان ایالات متحده و اروپا در مورد «مبانی صلح» دیدار و گفتگو کند.

او هرچند در مورد زمان دقیق این دیدار چیزی نگفته؛ اما افزوده که این گفتگو در برلین، پایتخت آلمان، صورت خواهد گرفت.

بر بنیاد گزارش رویترز، او تاکید کرده که اوکراین به یک صلح «آبرومندانه» و تضمینی مبنی بر عدم حمله مجدد روسیه، که در سال ۲۰۲۲ میلادی به کشورش صورت گرفت، نیاز دارد.

گفتنی است که آلمان پیش از این در روز شنبه اعلام کرد که در طول آخر هفته جاری میزبان هیئت‌های امریکایی و اوکراینی برای مذاکره در مورد آتش‌بس در اوکراین خواهد بود.

این در حالی است که نشست دیگری نیز با حضور رهبران اروپایی و رئيس جمهور اوکراین قرار است در برلین در روز دوشنبه برگزار شود.