حقوق بشر

طالبان ۳۵ تن را در دو ولایت شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه مجازات بدنی افراد، دادگاه عالی طالبان گفته است که ۳۵ تن در خوست و فاریاب به اتهام‌های «قاچاق مواد مخدر، جعل و سرقت» شلاق زده شده‌اند.

در بیانیه این دادگاه آمده که حکم ۳۴ تن در فاریاب امروز یکشنبه تطبیق شده است.

طالبان این افراد را به یک تا هفت سال زندان و ۱۰ تا ۳۹ ضربه شلاق محکوم کرده‌اند.

همچنین طالبان در خوست نیز یک تن را به یک سال و شش ماه زندان و ۳۹ ضرب شلاق محکوم به مجازات کرده‌اند.

طالبان در چهار سال گذشته بیش از ۱۲۰۰ تن را در ولایت‌های مختلف به اتهام‌های مختلف شلاق زده‌اند. طالبان هفته گذشته یک مرد را در ولایت خوست در برابر همگان قصاص کردند. این یازدهمین مورد قصاص در محضر عام در چهار سال گذشته بود.

نهادهای حقوق بشری و کارشناسان ملل متحد به‌شدت نسبت به چنین مجازات‌هایی هشدار داده‌اند.