بخش رسانهای ارتش پاکستان اعلام کرده است که در درگیریهای جداگانه در خیبرپختونخوا و بلوچستان، ۱۴ تن از جمله ۹ عضو تحریک طالبان پاکستان یا «تیتیپی» و ۵ عضو ارتش آزادیبخش بلوچ، که این ارتش این گروهها را «فتنه خوارج و فتنه هند» میخواند، کشته شدند.
رسانههای پاکستانی به نقل از ارتش این کشور گزارش دادهاند که این درگیریها در دو روز گذشته در طی یک عملیات نیروهای امنیتی پاکستان رخ دادهاند.
بر بنیاد این گزارشها، این درگیریها در مناطق لکی مروت و تانک خیبرپختونخوا و همچنین دیره بوگتی در ایالت بلوچستان رخ دادهاند.
بخش رسانهای ارتش پاکستان گفته است که در هر سه مورد، سلاح و مهمات نیز از «هراسافکنان» کشته شده کشف و ضبط شدهاند.
گفتنی است که ارتش پاکستان در مورد تلفات نیروهای امنیتی این کشور در این درگیریها چیزی نگفته است.
در بیانیه ارتش پاکستان آمده است که یک کارزار «مبارزه با تروریزم» تحت نظر «عزم مقاومت» در پاکستان به راه انداخته شده و با سرعت کامل ادامه خواهد یافت تا تهدید «تروریزم تحت حمایت و پشتیبانی خارجی از این کشور» ریشهکن شود.
در همین حال، شهباز شریف، نخست وزیر پاکستان، از نیروهای امنیتی این کشور به خاطر این عملیات قدردانی کرده است.
بر اساس بیانیهای که توسط شبکه تلویزیونی دولتی «پیتیوی» در اکس منتشر شد، او گفته است که نیروهای امنیتی پاکستان تحت نظر عزم مقاومت «دستآوردهای بزرگی» در برابر تروریزم تاکنون کسب کردهاند.
