آسترالیا چهار مقام ارشد طالبان را به دلیل سرکوب زنان و دختران و تضعیف حاکمیت قانون تحریم کرد.
وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده که چارچوب تحریمهای خودمختار مربوط به افغانستان را در پاسخ به سرکوب زنان، اقلیتها و تضعیف حاکمیت قانون از سوی طالبان معرفی کرده است.
وزیر امور خارجه استرالیا، تأکید کرده که این اقدام برای نخستین بار در جهان انجام شده و هدف آن افزایش فشار مستقیم بر طالبان است.
این تحریمها شامل محدودیت در تأمین سلاح، خدمات نظامی و داراییها است که نقض آن تا ۱۰ سال زندان و جریمههای سنگین به دنبال خواهد داشت.
