مهاجرت

سه شهروند کشور در ایرلند مورد حمله و ضرب و شتم قرار گرفتند

سه پناهجوی افغانستان‌ ساکن دوبلین پایتخت ایرلند روز یکشنبه توسط گروهی متشکل از بیش از ۱۰ تن در منطقه بریتاس مورد حمله قرار گرفتند و به مدت حدود ۲۰ دقیقه لت و کوب شدند.

روزنامه آیریش تایمز ایرلند گزارش داده است که شیشه‌های موتر آنها نیز شکسته است.

محمد، یکی از قربانیان، به روزنامه آیریش تایمز گفت که مهاجمان با الفاظ نژادپرستانه به آنها حمله کردند و جمله‌ای مانند «ای مهاجر لعنتی، رنگت را گم کن» به کار بردند.

او افزود که چهار تن به سمت او حمله کردند، شیشه موتر را شکستند و به سر، شکم و صورت او ضربه زدند.

یکی دیگر از دوستانش که در چوکی عقب بود نیز هدف حمله‌های مشابه قرار گرفت.

طبق گزارش روزنامه آیریش تایمز این سه شهروند افغانستان چند ماهی است که در ایرلند حضور دارند و متقاضی حمایت بین‌المللی هستند که از طالبان فرار کرده‌اند.

محمد گفت که حمله گروهی و تعقیب، دوباره روز دوشنبه، آنها را در ترس و وحشت قرار داد، هرچند تجربه کلی آنها از زندگی در ایرلند تا پیش از این حادثه مثبت بوده است.

پس از حمله، دو تن از مردم محلی مداخله کردند و مهاجمان فرار کردند. بخشی از این حمله توسط مردم با تلفن همراه ضبط و به گاردا گزارش شده است.

قربانیان توسط گاردا به بیمارستان دانشگاه تالاگت منتقل شدند تا جراحات سطحی آنها درمان شود.

یک باشنده محل که شاهد ماجرا بود گفت: «همه افراد جامعه سزاوار امنیت هستند، اما روز یکشنبه شاهد حمله‌ای بی‌معنی به افراد جامعه‌مان فقط به دلیل وضعیت مهاجرت و محل زندگی‌شان بودیم. ما از سیاستمداران می‌خواهیم که این موضوع را جدی بگیرند و حمایت از کسانی که به دنبال امنیت به ایرلند می‌آیند را تضمین کنند.»

ستاد مرکزی گاردا اعلام کرد که تحقیقات در خصوص این حادثه در حال انجام است و پرونده مربوط به ضرب و خسارت جنایی ثبت شده است.