منابع محلی از جوزجان به آمو گفتهاند که طالبان بستن دستار یا «لنگی» توسط کارمندان در ادارههای دولتی این ولایت را اجباری ساختهاند.
به گفته منابع، طالبان این دستور را سر از امروز شنبه، اول قوس، در تمامی ادارههای دولتی محلی جوزجان عملی ساختهاند.
منابع افزودهاند که طالبان هفته گذشته به کارمندان ادارههای دولتی ابلاغ کردند تا پس از این دستار به سر کنند.
این منابع میافزایند که امروز اکثر کارمندان ادارههیا دولتی جوزجان دستار به سر کرده و وارد ادارهها شدهاند.
به گفته منابع، این دستور از سوی دفتر والی طالبان در جوزجان و ریاست امر به معروف آنان در این ولایت، صادر شده است.
این در حالی است که منابع محلی پیش از این از خوست به آمو نیز گفتند که اداره امر به معروف طالبان در این ولایت، بستن دستار یا «لنگی» را از سوی دانشجویان پزشکی خوست همچنین اجباری ساختهاند.
به گفته منابع، طالبان به دانشجویان پزشکی در خوست گفتهاند که اگر دستاری به سر نداشته باشند، اجازه ورود به دانشگاه را نخواهند داشت.
منابع افزودهاند که طالبان به دانشجویان پزشکی در خوست دستور دادهاند که همزمان با دستار، پیراهن و تنبان سفید بپوشند تا «شبیه محتسبان امر به معروف» معلوم شوند.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردهاند.
