رویترز به نقل از ساکنان محلی گزارش داده است که در شلیک نیروهای اسرائیلی در جریان حمله شبانه به شهری در نزدیکی رامالله در کرانه باختری اشغالی، دو نوجوان فلسطینی کشته شدند.
این در حالی است که خشونتها در این منطقه با افزایش تعداد کشتهها در حال افزایش است.
به گفته وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین که در کرانه باختری خودمختاری محدود اعمال میکند، این نیروها به سامی ابراهیم مشایخه ۱۶ ساله، و عمرو خالد المربوع ۱۸ ساله، در کفر عقب شلیک کردند و هر دو بعداً در اثر جراحات جان باختند.
در همین حال خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داده که نیروهای اسرائیلی شب گذشته به کفر عقب حمله کرده و قبل از تیراندازی، نیروهایی را در خیابانها و بالای ساختمانهای شهر مستقر کردهاند.
پولیس اسرائیل در بیانیهای اعلام کرد که نیروهایش به چهار تن که به گفته آنان در جریان عملیاتی در منطقه کفر عقب تهدید فوری ایجاد کرده بودند، تیراندازی کردند.
پولیس اسرائيل گفته است که این افراد توسط تیمهای پزشکی تخلیه شدند. به گفته این نیروها، این عملیات با هدف مقابله با آنچه «عناصر متخاصمی که به دنبال آسیب رساندن به نیروهای امنیتی و تحریک بینظمی خشونتآمیز» توصیف شده، انجام شده است.
گفتنی است که پولیس اسرائيل در جریان این عملیات با سنگپرانی و آتشبازی از سوی ساکنان محلی نیز مورد حمله قرار گرفته است.
پولیس اسرائيل افزوده که صدای تیراندازی شدیدی نیز شنیده شده است، هرچند منبع آن مشخص نشده است.
در حالی که آتشبس ۱۰ اکتوبر تا حد زیادی به جنگ غزه بین اسرائیل و شبهنظامیان حماس فلسطینی پایان داده است؛ اما کرانه باختری همچنان شاهد خشونت فزایندهای است.
فلسطینیها در دو سال گذشته با محدودیتهای نظامی شدیدتری روبهرو بودهاند که آزادی رفت و آمد آنان را محدود کرده است. حملههای شهرکنشینان اسرائیلی به فلسطینیها نیز افزایش یافته است.
ساکنان محلی این منطقه گفتهاند که شهرکنشینان شبانه به جوامع نزدیک نابلس حمله کردند و املاکی را در حوارا و ابوفلاح نیز به آتش کشیدهاند.
