در ادامه تنبیه بدنی افراد، دادگاه عالی طالبان در بیانیهای گفته که ۱۵ تن در ولایتهای ننگرهار و غور در برابر همگان شلاق زده شدند.
آمارهای گردآوری شده از بیانیههای طالبان نشان میدهند که تنها در ماه میزان بیش از ۷۰ تن از سوی طالبان شلاق زده شدهاند.
بر بنیاد این بیانیه، این افراد متهم به «فرار از منزل، فساد اخلاقی، فروش مشروبات الکلی و لواط» بودند که به ۳۰ تا ۳۹ ضربه شلاق محکوم به مجازات شدند.
بیانیه افزوده است که این افراد از سوی محاکم ابتدایی ولسوالی ساغر غور و لعلپور ولایت ننگرهار محکوم به مجازات شده بودند که پس از تأیید دادگاه عالی طالبان در برابر همگان مجازات شدهاند.
ادامه روند تنبیه بدنی افراد از سوی طالبان در حالی است که ریچارد بنت، گزارشگر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر افغانستان، در شصتمین نشست شورای حقوق بشر ملل متحد گفت که در سال روان ۶۷۲ تن از سوی طالبان در ولایتهای مختلف شلاق زده شدهاند.
با این حال ملل متحد و دیگر نهادهای جهانی بارها از طالبان خواستهاند به این شیوه مجازات افراد پایان دهند.
