امنیت

طالبان: به «احترام تیم مذاکرات» در برابر حمله نیروهای پاکستانی واکنش نشان ندادیم

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان با تایید درگیری‌ها در سپین بولدک ادعا کرده است که نیروهای پاکستانی بار دیگر بر ولسوالی سپین‌بولدک ولایت قندهار آتش گشودند.

مجاهد افزوده است که نیروهای آنان «به احترام تیم مذاکراتی» در استانبول، تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده‌اند.

او یادآور شده است که در نشست قبلی میان دو طرف، بر تمدید آتش‌بس و جلوگیری از هرگونه حمله توافق صورت گرفته بود.

این در حالی است لحظات پیش منابع به آمو تایید کردند که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستان بار دیگر درگیر شدند و در این درگیری از سلاح‌ها سنگین استفاده کردند.

این درگیری در حالی صورت گرفته است که امروز، پنجشنبه، سومین دور مذاکرات میان طالبان و پاکستان با میانجیگری ترکیه و قطر در شهر استانبول آغاز شده است.