وزارت مهاجرین و عودتکنندگان طالبان گفته که ۴۳۳ پناهجوی کشور که در زندانهای کشورهای عراق و پاکستان محبوس بودند، آزاد و به کشور بازگشتهاند.
براساس بیانیه روز پنجشنبه این وزارت ۴۳۰ تن از این مهاجرین از طریق گذرگاه سپین بولدک که مدت دو ماه در پاکستان در بند بودند، و سه تن از طریق گذرگاه نیمروز که شش ماه در زندانهای عراق بهسر بردند، به افغانستان برگشتند.
در بیانیه درباره اتهام این افراد در کشورهای پاکستان و عراق چیزی گفته نشده است
بیانیه میافزاید این افراد پس از آزادی، در آمریتهای انتقالات سپین بولدک و نیمروز ثبتنام شده و با دریافت کمکهای ضروری از نهادهای همکار وزارت مهاجرین، به مناطق اصلی محل اقامتشان انتقال یافتند.
بیانیه میگوید این زندانیان پس از تلاشهای گسترده وزارت مهاجرین و عودتکنندگان طالبان، رها شده اند.
پاکستان پس از افزایش تنشهای امنیتی با طالبان پناهجویان کشور را بازداشت و اخراج میکند.
