رسانههای پاکستانی به نقل از منابع گزارش دادهاند که در ترکیب هیئت مذاکراتی این کشور با طالبان در ترکیه، نمایندگانی از سازمان اطلاعات پاکستان (آیاسآی)، وزارت دفاع و وزارت خارجه این کشور شامل هستند.
این رسانههای توضیح دادهاند که در این هیئت یک مقام ارشد اطلاعاتی بخش افغانستانِ آیاسآی، مدیرکل عملیات نظامی و یک نماینده ارشد وزارت خارجه این کشور حضور دارند.
گفتنی است که دور دوم مذاکرات میان طالبان و پاکستان در شهر استانبول ترکیه صورت میگیرد.
پیش از این ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، گفت که هیئتی به سرپرستی حاجی نجیب، معین وزارت داخله طالبان، روز گذشته (جمعه ۲ عقرب) به ترکیه سفر کرده است.
او در پیامی در شبکه اجتماعی اکس نوشت که این سفر در پی توافقنامه چند روز پیش در دوحه انجام شد و قرار است دو طرف در مورد موضوعات باقیمانده گفتگو کنند.
این سفر پس از آن صورت میگیرد که وزارت خارجه قطر گفت طالبان و پاکستان در دور اول مذاکرات در دوحه با میانجیگری قطر و ترکیه توافقنامه آتشبس فوری امضا کردند.
بر اساس این توافق، دو طرف تعهد کردهاند که از هرگونه اقدام خصمانه در برابر یکدیگر خودداری کنند و از فعالیت گروههایی که علیه پاکستان میجنگند، حمایت نکنند.
