بورد کریکت کشور در واکنش به حملههای هوایی عصر جمعه، ۲۵ میزان، نیروهای پاکستانی بر بخشهایی ارگون پکتیکا که در آن سه بازیکن کریکت این ولسوالی کشته شدند، بازی با پاکستان را در رقابت سهجانبه آینده لغو کرد.
این بورد کریکت در بیانیهای گفته است که از شرکت در بازیهای سه جانبه ۲۰ آوره که قرار بود با حضور پاکستان در اواخر ماه نومبر برگزار شود، انصراف داده است.
در این بیانیه آمده است: «در واکنش به این حادثه غمانگیز و به عنوان ادای احترام به قربانیان، هیئت کریکت افغانستان تصمیم گرفته است که از شرکت در سری مسابقات «T20I» سهجانبه که قرار بود در اواخر نومبر با حضور پاکستان برگزار شود، انصراف دهد.»
به گفته بورد کریکت کشور، کبیر، صبغتالله و هارون، از جمله سه بازیکن کریکت در ولسوالی ارگون پکتیکا بودند که در این حملههای هوایی کشته شدند.
در بیانیه افزوده شده که ۵ شهروند دیگر کشور نیز در این حملهها کشته شدند و ۷ تن دیگر زخم برداشتهاند.
منابع محلی از پکتیکا پیش از این به آمو گفتند که ۸ بازیکن کریکت در نتیجهٔ این حمله هوایی پاکستان در ولسوالی ارگون این ولایت جان باختند؛ اما بورد کریکت کشور ۵ تن از این افراد را شهروندان عادی عنوان کرده است.
به گفتهٔ منابع، این بازیکنان دیروز، جمعه در یک تورنمنت کریکت در شهر ارگون شرکت کرده بودند و پس از پایان بازیها، برای صرف نوشیدنی گردهم آمده بودند.
منابع افزودند که آنان پس از ختم مسابقات، از شهر شرنه، مرکز ولایت پکتیکا، بهسوی ارگون در حرکت بودند که هدف بمباران قرار گرفتند.
به گفته منابع، نیروهای پاکستانی عصر دیروز، چهار حمله هوایی بر بخشهایی از ولسوالیهای برمل و ارگون پکتیکا انجام دادند.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردهاند.
گفتنی است که عصر روز جمعه آتشبس اعلام شده ۴۸ ساعته میان طالبان و نیروهای پاکستانی پایان یافت؛ اما منابع تایید کردند که دو طرف این آتشبس را تمدید کردند.
