افغانستان

طالبان: گذرگاه سالنگ به روی رفت‌وآمد مسدود می‌شود

عکس از گذرگاه سالنگ

وزارت فواید عامه زیر اداره طالبان می‌گوید که گذرگاه سالنگ از تاریخ ۲۷ میزان تا ۶ ماه عقرب برای ۱۰ روز، به روی تمامی وسایط نقلیه مسدود خواهد شد.

این وزارت دلیل بسته شدن این گذرگاه را «آغاز کانکریت‌ریزی و قیرریزی بخش داخلی تونل سالنگ» عنوان کرده است.

محمد اشرف حق‌شناس، سخنگوی وزارت فواید عامه طالبان در اکس از شهروندان کشور خواسته است که در این مدت از مسیر‌های بدیل (دوشی-بامیان) رفت‌وآمد کنند.

گذرگاه سالنگ یکی از شاهراه‌های مهم کشور به شمار می‌رود که ۹ ولایت شمال را با مرکز و بخش‌های شرق، جنوب و غرب افغانستان وصل می‌کند.

در این میان برخی از شهروندان کشور می‌گویند و بسته‌شدن این گذرگاه آنان را با چالش‌های جدی رو‌به‌رو خواهد ساخت.

آنان مسیر بامیان-دوشی را پرچالش عنوان کرده و از مسئولان طالبان خواسته‌اند که مسیر مناسب بدیل را برای شهروندان فراهم کنند.

این در حالی است که طالبان برای سومین سال متوالی می‌شود که گذرگاه سالنگ را به گونه وقفه‌ای و برای چندین روز به روی رفت‌وآمد مسدود می‌کنند.

طالبان پیش از این نیز دلیل بسته‌شدن این گذرگاه را بازسازی آن عنوان کردند؛ اما شهروندان مدعی اند که کار بازسازی این گذرگاه با کندی پیش می‌رود و مسئولان طالبان توجه جدی به آن و مشکلات آنان ندارند.