افغانستان

وزیر خارجه طالبان: حلقه‌هایی در پاکستان در تلاش تخریب روابط این کشور با افغانستان است

عکس از نشست خبری امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در سفارت افغانستان در دهلی‌نو

امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، می‌گوید که در داخل پاکستان «حلقه‌های خاصی» وجود دارند که در تلاش تخریب روابط این کشور با افغانستان است.

او در یک نشست خبری در سفارت افغانستان در دهلی‌نو، گفته است که طالبان به تهدیدات مرزی خود پاسخ جدی داده‌اند.

امیرخان متقی گفته است: «در پاکستان حلقه‌های خاصی وجود دارند که در تلاش خراب کردن مناسبات افغانستان و پاکستان است. ما به تهدیدات مرزی خود پاسخ جدی دادیم و افغانستان یک کشور واحد است، مردم در کنار نیروهای امنیتی خود در برابر تجاوز ایستادگی می‌کنند.»

او تاکید کرده است که موقف کنونی طالبان برای دفاع از خاک افغانستان و دفاع در برابر «تجاوز» ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی شب گذشته در بخش‌هایی مرزی میان افغانستان و پاکستان باهم درگیری گسترده‌ای داشته‌اند؛ رویدادی که به گفته سخنگوی طالبان در آن، ۵۸ سرباز پاکستانی کشته شده‌اند و ۲۵ پاسگاه این کشور به دست طالبان افتاده است.

به گفته ذبیح‌الله مجاهد، در این درگیری مرزی همچنین ۹ عضو طالبان نیز کشته شده‌اند.

با این حال منابع پیش از این به آمو گفتند که پهپادهای پاکستانی حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت امروز (یکشنبه، ۲۰ میزان) بخش‌هایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار را نیز بمباران کرده‌اند.

تاکنون جزئياتی از این حمله در دست نیست و مقام‌های طالبان نیز تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.