ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، در پی درگیری میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، گفته است که آنان امروز (یکشنبه، ۲۰ میزان) راس ساعت ۱۱ پیش از چاشت، یک نشست خبری «مهم» خواهند داشت.
او گفته است که این نشست خبری در مرکز رسانههای حکومت برگزار خواهد شد.
این در حالی است که وزارت دفاع طالبان پیش از این گفت که شب گذشته (۱۹ میزان) نیروهای دفاعی آنان «عملیات موفقانه انتقامجویانه» را بر مراکز نظامی پاکستان در امتداد مرز دیورند انجام دادند.
عنایتالله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، در خبرنامهای در اکس نگاشت که این عملیات ساعت ۱۲ شب گذشته پایان یافت؛ اما او در مورد تلفات این حمله چیزی نگفت.
سخنگوی وزارت دفاع طالبان تاکید کرد که اگر نیروهای پاکستانی بار دیگر حریم هوایی افغانستان را نقض کنند، نیروهای دفاعی آنان «آماده دفاع از حریم خود» هستند و پاسخ خواهند داد.
مقامهای پاکستانی تاکنون درباره این درگیری اظهار نظر نکردهاند.
گفتنی است که جنگندههای پاکستانی پنجشنبهشب، ۱۷ میزان، بخشهایی از کابل و ولایت پکتیا را بمباران کردند؛ رویدادی که رسانههای پاکستانی گفتهاند در آن نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان این کشور یا «تیتیپی» در کابل کشته شده است.
مقامهای پاکستانی و طالبان اما تاکنون در باره هدف این حمله اظهار نظر نکردهاند.
