منابع از قندهار به آمو گفتهاند که خدمات اینترنت فایبرنوری و وایفای برای خانوادهها در این ولایت محدود شده است.
به گفته منابع، این خدمات در حال حاضر تنها برای ادارههای مهم دولتی، بانکها و صرافیها در این ولایت فعال است؛ اما برای کاربران عادی قطع شده است.
از طرفی هم یک منبع از هلمند به آمو گفته است که سرعت خدمات اینترنت وایفای در این ولایت نیز کاهش یافته است.
به گفته این منبع، این خدمات در طی یک شبانهروز گذشته در این ولایت چندین بار قطع و دوباره وصل شده است.
پیش از این منابع گفتند که طالبان خدمات فایبرنوری را در قندز نیز دوشنبهشب و برای چندین ساعت نیز قطع کرده بودند و این خدمات حوالی چاشت روز سهشنبه دوباره وصل شد.
این در حالی است که طالبان پیش از این نیز به گونه کامل خدمات اینترنت و شکبههای مخابراتی را در سراسر افغانستان و برای دو روز پیهم قطع کرده بودند.
طالبان تاکنون در مورد این اقدامشان وضاحت ندادهاند.
