ایالات متحده

رویترز: وزارت دفاع امریکا جنگنده نسل جدید «رادارگریز» می‌سازد

عکس از یک جنگنده ایالات متحده

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که پیت هگست، وزیر دفاع ایالات متحده، پس از ماه‌ها تاخیر، در اسرع وقت این هفته، شرکت دفاعی را برای طراحی و ساخت جنگنده «رادارگریز» نسل جدید برای نیروی دریایی انتخاب خواهد کرد.

دو تن آشنا با این تصمیم گفته‌اند، این یک تلاش چند میلیارد دالری برای جنگنده‌ای خواهد بود که به عنوان محور تلاش‌های ایالات متحده برای مقابله با چین در نظر گرفته می‌شود.

شرکت بوئینگ و شرکت نورثروپ گرومن، در حال رقابت برای انتخاب شدن برای تولید این جنگنده هستند که «اف‌/ای اکس‌اکس» نام دارد.

این جت جدید مستقر در ناو، جاگزین ناوگان «اف‌/ای-۱۸‌ ایی/ اف» سوپر هورنت نیروی دریایی خواهد شد که از دهه ۱۹۹۰ میلادی در حال خدمت بوده است.

به گفته‌ یکی از مقام‌های امریکایی و یکی از افراد مطلع، تصمیم برای ادامه‌ این انتخاب، روز جمعه توسط پیت هگست، وزیر دفاع، گرفته شد.

یکی از این افراد مطلع گفت که نیروی دریایی ایالات متحده می‌تواند برنده‌ رقابت برای ساخت جنگنده‌ خود را همین هفته اعلام کند. اما منابع گفتند که موانع لحظه‌ آخری در گذشته پیشرفت در ساخت جت نیروی دریایی را به تأخیر انداخته و ممکن است دوباره این اتفاق بیفتد.

نیروی دریایی و پنتاگون تاکنون در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.