افغانستان

منابع: اینترنت فایبرنوری در قندز دوباره فعال شد

عکس از آرشیف

منابع محلی از قندز به آمو گفته‌اند که خدمات اینترنت فایبرنوری در این ولایت دوباره فعال شده است.

پیش از این منابع گفتند که این خدمات به دستور مقام‌های طالبان در قندز، دوشنبه‌شب (۱۴ میزان) تا حوالی چاشت روز سه‌شنبه قطع شده بود.

منابع پیش از این افزودند که مقام‌های محلی طالبان به شرکت‌های ارائه کننده خدمات فایبرنوری دستور داده‌اند تا اطلاع ثانوی این خدمات را قطع کنند.

اما منابع همچنین گفته‌اند که خدمات «نقطه به نقطه یا پاینت تو پاینت» اینترنت در این ولایت قطع نشده و همچنان فعال است.

طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر رسمی نکرده‌اند.

این در حالی است که طالبان پیش از این نیز به گونه کامل خدمات اینترنت و شکبه‌های مخابراتی را در سراسر افغانستان و برای دو روز پی‌هم قطع کرده بودند.

طالبان تاکنون در مورد این اقدام‌شان وضاحت نداده‌اند.