منابع از هرات به آمو گفتهاند که طالبان در این ولایت به شرکتهای ارائهکننده انترنت دستور دادهاند تا پس از این هر شب این خدماتشان را قطع کنند.
منابع میگویند که در دو شب گذشته و طور پیهم انترنت از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۸ صبح در این ولایت قطع بوده است.
مسئولان یکی از شرکتهای ارائهکننده انترنت در هرات که نخواسته نامش فاش شود، گفته است که این دستور را طالبان در نشستی با مسئولان این شرکتها ابلاغ کردهاند.
طالبان به گونه رسمی تاکنون در این باره چیری نگفتهاند. باشندگان هرات نسبت به این اقدام طالبان ابراز نگرانی کردهاند.
این در حالی است که در ۱۶ ولایت کشور از بیش از یک هفته به اینسو خدمات فایبرنوری و وایفای قطع است.
گفتنی است که در هرات در دوشنبهشب ۱۳ ساعت خدمات انترنت قطع بود و سهشنبهشب نیز این خدمات در این ولایت قطع شد.
