افغانستان

منابع: خدمات انترنت «نقطه به نقطه» به گونه محدود در ننگرهار دوباره فعال شد

عکس از آرشیف

منابع از ننگرهار به آمو گفته‌اند که خدمات انترنت «نقطه به نقطه یا پاینت تو پاینت» به گونه محدود دوباره در ننگرهار فعال شده است.

به گفته منابع، این خدمات تنها برای بانک‌ها و اداره گمرک در این ولایت دوباره فعال شده و فعالیت این بخش‌ها از سر گرفته شده است.

منابع افزوده‌اند که این خدمات روز گذشته (دوشنه، ۳۱ سنبله) دوباره فعال شده؛ اما سرعت آن خیلی پایین است و مانند گذشته کار نمی‌کند.

این در حالی است که طالبان روز گذشته خدمات «نقطه به نقطه» انترنت در قندهار را نیز دوباره فعال ساختند؛ اما این خدمات در این ولایت نیز محدود صرفاً برای بانک‌ها و اداره‌ها فعال شده است.

گفتنی است که طالبان از هفته گذشته به این‌سو خدمات انترنت فایبرنوری را در ۱۶ ولایت کشور قطع کرده‌اند.

مقام‌های محلی طالبان در این ولایت‌ها دلیل قطع این خدمات را «جلوگیری از منکرات» عنوان کرده‌اند؛ اقدامی که با واکنش‌های تند و جدی شهروندان رو‌به‌رو شده است و بخش‌هایی از کار اداره‌ها با چالش رو‌به ساخته است.