افغانستان

منابع: انترنت همه شبکه‌های مخابراتی در هرات شب گذشته قطع بود

عکس از آرشیف

منابع از هرات به آمو گفته‌اند که انترنت تمامی شرکت‌های مخابراتی در این ولایت از ۱۲ شب گذشته تا بامداد امروز (سه‌شنبه، اول میزان) قطع شده بود.

به گفته منابع، اما این خدمات بامداد امروز دوباره فعال شده است.

طالبان تاکنون درباره قطع موقتی این خدمات در هرات چیزی نگفته‌اند.

این در حالی است که طالبان خدمات انترنت فایبرنوری و وای‌فای در هرات را نیز از چند روز به این‌سو به روی مشترکین قطع کرده است.

در کنار هرات، طالبان خدمات انترنت فایبرنوری را در ۱۵ ولایت دیگر کشور نیز قطع کرده‌اند.

مقام‌های محلی طالبان در این ولایت‌ها دلیل قطع این خدمات را «جلوگیری از منکرات» عنوان کرده‌اند.