شبکه جهانی حمایت از زنان افغانستان در اعلامیهای گفته است که قطع خدمات انترنت فایبرنوری توسط طالبان در برخی از ولایتهای کشور، «یک جنایت هولناک و ضدانسانی» است.
در اعلامیه این شبکه آمده است که این عمل، تلاشی آشکار برای بریدن صدای زنان، خاموش کردن فریاد آزادی و پنهان کردن «جنایتهای سیستماتیک» است که هر روز علیه مردم رخ میدهد.
این شبکه زنان تاکید میکند: «طالبان میخواهند با قطع انترنت، قلمها را بشکنند و چشم جهانیان را کور سازند؛ اما حقیقت چون آتش از زیر خاکستر زبانه میکشد. این رژیم زنستیز میترسد از تصویر دختری که حق آموزش میخواهد، از صدای مادری که عدالت طلب میکند و از خونی که در خیابانها فریاد میزند.»
شبکه جهانی حمایت از زنان افغانستان افزوده که طالبان باید بدانند هیچ سانسوری نمیتواند صدای آزادی را خفه کند.
این شبکه میگوید: «قطع انترنت نه نشانه قدرت؛ بلکه نشانه ضعف، ترس و شکست طالبان است. امروز، جهان باید با صدایی رسا این عمل فجیع را محکوم کند و در کنار زنان افغانستان بایستد.»
در اعلامیه آمده است که این شبکه این «اقدام ظالمانه» را محکوم میکند و همگان را «به قیام برای آزادی، عدالت و روشنی» فرا میخواند.
این در حالی است که اخیراً طالبان خدمات انترنت فایبرنوری را در بیش از ده ولایت کشور قطع کردهاند؛ اقدامی که با واکنشهای جدی و تند شهروندان و نهادهای مدافع حقوق بشر روبهرو شده است.
