خبر آمو

خبر آمو ۲۲ سنبله ۱۴۰۴

امروز هیأتی از امریکا به رهبری ادم بولر، نماینده ویژه رییس‌جمهور این کشور در امور زندانیان و با حضور زلمی خلیلزاد، نماینده پیشین امریکا در امور صلح افغانستان، به کابل سفر کرده و با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد.

وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است که در این دیدار درباره روابط دوجانبه، وضعیت زندانیان، سرمایه‌گذاری و فرصت‌های مشترک گفت‌وگو شده است.

برخی مقام‌های امریکایی باور دارند که محمود شاه حبیبی در بازداشت طالبان قرار دارد، اما طالبان همواره این ادعا را رد کرده‌اند.

از سویی هم این هیات امریکایی با عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رییس وزیران طالبان نیز دیداری داشته است، طالبان می گویند که آقای برادر در این دیدار گفته است که امریکا به جای تقابل، راه تعامل را در پیش بگیرد.

پنج ماه پیش نیز همین هیأت برای گفت‌وگو درباره رهایی زندانیان امریکایی به کابل سفر کرده بود.