منابع به آمو میگویند که با وجود سرازیر شدن کمکهای خارجی به افغانستان و اعلان همکاری نهادها و کشورهای زیادی برای آسیبدیدگان زمینلرزه کنر، طالبان کارزار جمعآوری «کمک جبری» را راهانداختهاند.
به گفته منابع طالبان این کارزار را تاکنون در ولایتهای بامیان، میدان وردک و غزنی عملی کرده است.
منابع افزودهاند که طالبان از آموزگاران مکتبها و دانشآموزان به طور جبری تحت عنوان «کمک به آسیبدیدگان زمینلرزه» پول جمعآوری میکنند.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر رسمی نکردهاند.
این در حالی است که با وجود ورود کمکهای کشورهای منطقه و سازمانهای جهانی به هدف کمک به آسیبدیدگان زمینلرزه در کنر به افغانستان؛ اما شماری از این آسیبدیدگان در برخی از ولسولیهای کنر میگویند که هنوز غذای کافی و سرپناه ندارند.
