کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (دوشنبه، ۱۷ سنبله) ایران و پاکستان ۱۲۸۷۴ مهاجر افغانستان را اخراج کردند.
به گفته این کمیسیون، از این میان ۷۰۲۹ تن از ایران و ۵۸۴۵ تن از پاکستان به گونه اجباری و اختیاری به کشور برگشتهاند.
این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، اسلام قلعه و پل ابریشم وارد افغانستان شدهاند.
این در حالی است که در یک روز پیش از این نیز ایران و پاکستان ۱۵۸۳۴ مهاجر کشور را اخراج کردند.
این دو کشور همسایه افغانستان از دو سال به اینسو روند اخراج اجباری مهاجران کشور را شدت بخشیدهاند و طی آن میلیونها مهاجر اخراج شدهاند.
همزمان با اخراج اجباری مهاجران از کشورهای همسایه بهویژه ایران، بر بنیاد گزارشها، آمار «بازداشتهای خودسرانه و قتلهای مرموز» نیروهای امنیتی و مقامهای دولت پیشین در کشور نیز افزایش یافته است.
هرچند گزارشهای یوناما این موضوع را پیش از این تایید کردهاند؛ اما طالبان همواره آن را رد کردهاند.
