دفتر رسانههای والی طالبان در نیمروز میگوید که گذرگاه مرزی پل ابریشم میان افغانستان و ایران به روی هرگونه رفتوآمد بازگشایی شده است.
این مسیر از یک هفته به اینسو از سوی نیروهای مرزی ایران بسته شده بود؛ اما طالبان در مورد دلیل بستهشدن آن جزئيات ندادهاند.
در خبرنامه طالبان آمده است که پس از مذاکرات مقامهای طالبان در نیمروز با مقامهای ایرانی، اکنون این مسیر به روی تردد باز شده است.
گذرگاه پل ابریشم یکی از دو مسیر مهم مرزی میان افغانستان و ایران به شمار میرود.
گفتنی است که ایران اخیراً پس از اسلام قلعه، بیشترین مهاجران کشور را از طریق گذرگاه پل ابریشم اخراج کرده است.
