افغانستان

باشندگان پنجشیر از کارکرد ضعیف شماری از شبکه‌های مخابراتی شکایت دارند

عکس از آرشیف

منابع محلی به آمو می‌گویند که بیش از شش ماه می‌شود باشندگان روستاهای ملسپه، آستانه، نولیچ، جنگلک، سنگانه و دیگر مناطق مرکزی ولایت پنجشیر با مشکلات جدی در زمینه ارائه خدمات انترنتی و تماس از سوی شماری از شبکه‌های مخابراتی، از جمله سلام روبه‌رو هستند.

به گفته منابع، کندی سرعت، قطع پی‌درپی تماس‌ها و عدم پوشش مناسب شبکه‌های مخابراتی به‌ویژه سلام، زندگی روزمره باشندگان این ولایت را مختل ساخته و باعث نارضایتی گسترده شده است.

باشندگان محل می‌گویند با وجود شکایات مکرر مردم، تاکنون هیچ‌گونه اقدام مؤثر از سوی مسئولان شبکه‌های مخابراتی، از جمله سلام و نهادهای مربوط صورت نگرفته است.

به گفته باشندگان محل، توجه بیشتر به ولسوالی‌ها و ولایت‌های دیگر، تبعیض در خدمات‌رسانی را نشان می‌دهد؛ در حالی که همه شهروندان مستحق دسترسی برابر به امکانات دیجیتال و ارتباطی هستند.

باشندگان پنجشیر از مسئولان خواسته‌اند که در این زمینه اقدام جدی و عملی کنند.

طالبان و وزارت مخابرات زیر اداره آنان تاکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.