منابع محلی به آمو میگویند که بیش از شش ماه میشود باشندگان روستاهای ملسپه، آستانه، نولیچ، جنگلک، سنگانه و دیگر مناطق مرکزی ولایت پنجشیر با مشکلات جدی در زمینه ارائه خدمات انترنتی و تماس از سوی شماری از شبکههای مخابراتی، از جمله سلام روبهرو هستند.
به گفته منابع، کندی سرعت، قطع پیدرپی تماسها و عدم پوشش مناسب شبکههای مخابراتی بهویژه سلام، زندگی روزمره باشندگان این ولایت را مختل ساخته و باعث نارضایتی گسترده شده است.
باشندگان محل میگویند با وجود شکایات مکرر مردم، تاکنون هیچگونه اقدام مؤثر از سوی مسئولان شبکههای مخابراتی، از جمله سلام و نهادهای مربوط صورت نگرفته است.
به گفته باشندگان محل، توجه بیشتر به ولسوالیها و ولایتهای دیگر، تبعیض در خدماترسانی را نشان میدهد؛ در حالی که همه شهروندان مستحق دسترسی برابر به امکانات دیجیتال و ارتباطی هستند.
باشندگان پنجشیر از مسئولان خواستهاند که در این زمینه اقدام جدی و عملی کنند.
طالبان و وزارت مخابرات زیر اداره آنان تاکنون در این باره چیزی نگفتهاند.
