منابع از ننگرهار به آمو میگویند که یک جوان هنگام اهدای خون به زخمیان زمینلرزه اخیر در کنر، در این ولایت جان باخته است.
به گفته منابع، او باشنده ننگرهار بود و حوالی ساعت ۸ صبح امروز (چهارشنبه، ۱۲ سنله) در شفاخانه حوزوی این ولایت جان باخت.
پزشکان شفاخانه حوزوی ننگرهار تاکنون در مورد علت و چگونگی مرگ او چیزی نگفتهاند؛ اما منابع افزودهاند که این جوان به دلیل اهدای زیاد خون و پایین آمدن فشارش، جانش را از دست داده است.
ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، پیش از این در نوشتهای در اکس گفت که آمار جان باختگان زلزله کنر به ۱۴۱۱ تن رسیده است.
او شمار زخمیان این رویداد را ۳۱۲۴ تن گفته و افزوده است که در این زلزله ۵۴۱۲ خانه ویران شدهاند.
در ولایتهای ننگرهار، لغمان و نورستان تلفات کمتری گزارش شده و در پنجشیر نیز خسارت مالی به جا مانده است.
بر بنیاد گزارشها، بیمارستانهای کنر مملو از زخمیان هستند و شماری از زخمیان این رویداد به شهر جلال آباد منتقل شدهاند. گواهان از دفن دستهجمعی قربانیان سخن میگویند و گزارشها حاکی است که کودکانِ بیخانمان شب را در فضای باز گذراندهاند. طالبان میگویند برای انتقال زخمیها از مناطق صعبالعبور، چرخبال به کار گرفتهاند.
این زمینلرزه حوالی ساعت ۱۲:۰۰ یکشنبهشب در نزدیکی اسدآباد، مرکز ولایت کنر، و در عمق حدود ۲۷ کیلومتری رخ داد. لرزش آن در کابل و نیز در ایالت خیبرپختونخوا در پاکستان احساس شد.
