رییس جمهور امریکا در مراسم یادبود از کشتهشدگان حمله بر ایست بازرسی «ابی گیت» در فرودگاه کابل، میگوید که نباید چنین اتفاقی رخ میداد و سربازان امریکایی باید در بگرام میبودند.
دونالد ترمپ پایگاه هوایی بگرام را پایگاه بزرگ توصیف کرده و افزوده است که در اطراف آن صدها هکتار زمین وجود داشت و کسی توانایی حمله بر این پایگاه را نداشت.
از سویی هم، وزیر دفاع امریکا میگوید، در برابر آنچه در افغانستان رخ داد، ارتش امریکا باید پاسخگو باشد.
پیت هگست اطمینان داده است که روند بررسی در باره چگونگی خروج نیروهای امریکایی از افغانستان تا میانههای سال ۲۰۲۶ به پایان خواهد رسید.
