طالبان چهار تن بهشمول یک زن را در ولسوالی چهارآسیاب کابل به اتهام «زنا و روابط نامشروع» شلاق زدهاند.
دادگاه عالی زیر اداره طالبان در خبرنامهای گفته است که آنان هر یکی از این افراد را ۳۹ دره زدهاند و از یک سال تا سه سال به زندان نیز محکوم کردهاند.
در این خبرنامه آمده است که این افراد پس از تایید دادگاه عالی طالبان مجازات بدنی شدهاند.
هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در گزارش سه ماهه اخیر خود گفته است که طالبان به مجازات بدنی افراد با شلاق در برابر دید همگان، به صورت هفتهوار ادامه دادهاند و از اول اپریل تا ۳۰ ماه جون، ۲۳۴ تن، از جمله ۱۸۵ مرد و ۴۸ زن و یک کودک را شلاق زدهاند.
یوناما تصریح کرده که از اگست ۲۰۲۱ میلادی به اینسو طالبان شش مورد اعدام دیگر را در ولایتهای غزنی، لغمان، فراه، جوزجان و پکتیا اجرا کردهاند.
با این حال آمارهای گردآوری شده توسط آمو از بیانیههای دادگاه عالی طالبان نشان میدهند که طالبان در هفتههای پسین و بهشمول این افراد، ۸۱ تن را در ولایتهای مختلف شلاق زدهاند. این آمار افزایش چهار برابری در مقایسه با زمان مشابه در ماه گذشته را نشان میدهد.
بر بنیاد این آمارها، این مجازاتها در هشت ولایت اجرا شده و کابل بیشترین شمار موارد را به خود اختصاص داده است.
در دو هفته پسین، باشندگان هشت ولایت به اتهامهای همچون تبلیغ در برابر نظام، جعل اسناد، قمار و نوشیدن مشروبات الکلی توسط طالبان شلاق زده شدهاند.
