اقتصاد

طالبان بند پاشدان هرات را به بهره‌برادری سپردند

عکس از بند پاشدان در ولسوالی کرخ ولایت هرات

طالبان با حضور عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئيس وزیران آنان، بند پاشدان هرات را امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ اسد) به بهره‌برداری سپردند.

این بند در حدود ۲۵ کیلومتری شمال‌شرق هرات، در ولسوالی کرخ این ولایت موقعیت دارد.

عبداللطیف منصور وزیر انرژی و آب طالبان در مراسم بهره‌برداری این بند گفته است که بند آب پاشدان ۱۱۷ میلیون دالر هزینه برداشته و از بودجه ملی تامین شده است.

او افزود که در این بند حدود ۵۴ میلیون متر مکعب آب ذخیره خواهد شد، به اندازه ۱۳۰۰۰ هزار هکتار زمین از آن آبیاری می‌شود و حدود ۲ میگاوات برق تولید خواهد کرد.

کار ساخت این بند آبی در سال ۱۳۹۰ خورشیدی، در دوره حکومت پیشین، آغاز شد و قرار بود در مدت سه سال تکمیل شود؛ اما به دلایل گوناگون کار آن در سال‌های اخیر متوقف شد.