مسئولان طالبان در ریاست زراعت، آبیاری و مالداری ولایت لوگر میگویند که حاصلات سیب در سال جاری در این ولایت به ۱۸۸۱۸ تُن میرسد که نسبت به سال گذشته ۴ درصد افزایش را نشان میدهد.
اما طالبان میزان حاصلات سیب سال گذشته در این ولایت را ارائه نکردهاند.
طالبان در این ریاست مدعی هستند که رسیدگی به موقع به مشکلات باغداران و کشاورزان و دسترسی آسان به خدمات کشاورزی از عوامل افزایش این حاصلات هستند.
این در حالی است که شماری از کشاورزان و باغداران از نبود امکانات و عدم دریافت کمکهای حمایوی شکایت دارند.
از طرفی هم آنان میگویند که بازارهای مناسبی برای فرآوردههای شان وجود ندارند و در فصل برداشت ناگزیر اند محصولاتشان با نصف قیمت به فروش برسانند.
به گفته آنان این امر آنان را با مشکلات جدی مواجه ساخته و آنچه در فصل کشت و پرورش هزینه میکند، در فصل برداشت به دست آورده نمیتوانند.
