دو منبع محلی از خوست به آمو میگویند که جنگندههای پاکستانی در ارتفاع پایینتر بر فضای برخی از ولسوالیهای این ولایت گشتزنی کردهاند که و باشندگان محلی را هراسانده است.
به گفته منابع این جنگندههای پاکستانی حوالی ساعت ۱۱:۳۰ شب گذشته (۷ اسد) برای چندین بار و مسلسل گشتزنی کردهاند.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردهاند.
اما به گفته باشندگان محلی، گشتزنی این جنگندها به حدی کم ارتفاع بوده که آنان را از خواب بیدار کرده و برخی از باشندگان خوست، از ترس بمباران، محل خواب خود را ترک کردهاند.
باشندگان محلی افزودهاند که این جنگندهها از سمت پاکستان آمدند و حدود چهار فروند از آنها تا ناوقتهای شب مشغول گشتزنی بودند.
گفتنی است که این بار نخست نیست که هواپیماها و جنگندههای پاکستانی بر فضای خاک افغانستان گشتزنی میکنند؛ بله پیش از این جنگندههای این کشور بر فراز خوست و تعدادی از ولایتهای دیگر نیز گشتزنی انجام دادهاند.
در آخرین رویداد، تعدادی از ولسوالیهای خوست، پکتیا و پکتیکا توسط این جنگندهها بمباران شدند که باعث تلفات و زخمی شدن دهها غیرنظامی، از جمله زنان و کودکان شد.
