مهاجرت

طالبان و نماینده بریتانیا درباره مهاجران افغانستان نشست برگزار کردند

عکس از نشست نماینده بریتانیا با مقام‌های طالبان

وزارت مهاجران زیر اداره طالبان می‌گوید که مقام‌های این وزارت با الیستر برنیت، رئيس امور بشردوستانه بریتانیا درباره اخراج اجباری مهاجران از ایران و پاکستان، نشست مشترک برگزار کرده‌اند.

این وزرات در خبرنامه‌ای گفته است که «خوداتکایی، حل مشکلات، ایجاد فرصت‌های شغلی، سرپناه و کمک‌های جهانی» برای مهاجران برگشته، از موارد مهم بحث این نشست بوده است.

بر بنیاد این خبرنامه، محمودالحق احدی، رئيس پلان و پالیسی وزارت مهاجران طالبان در این نشست از آن‌چه او «عدم شفافیت و توازن در کمک‌های سازمان‌های جهانی» خوانده، انتقاد کرده است.

طالبان می‌گویند که دو طرف در این نشست بر ادامه همکاری‌ها جهت حل مشکلات مهاجران تاکید کرده‌اند.

این در حالی است که ایران اخیراً روند اخراج اجباری مهاجران افغانستان را شدت بخشیده است؛ اقدامی که واکنش‌های سازمان‌های جهانی نیز رو‌به‌رو است.

پیش از این ملل متحد هشدار داد که بازگشت گسترده مهاجران از ایران، وضعیت بشری در افغانستان را با «وخامت» مواجه ساخته است.