سازمان جهانی بهداشت در گزارش تازه خود از ماه جون گفته است که این سازمان با توجه به وضعیت اضطراری صحی در مرزهای افغانستان، پاسخگویی بهداشتی برای مهاجران برگشته از کشورهای همسایه را افزایش میدهد.
این سازمان میگوید که در حال حاضر یک تیم بهداشتی به رهبری ادوین سالوادور، نماینده سازمان جهانی بهداشت در افغانستان، در یک ماموریت فنی به ولایت هرات اعزام شده است.
هدف از ماموریت این تیم بهداشتی، تقویت خدمات بهداشتی برای مهاجران بازگشته و اخراج شده از ایران عنوان شده است.
در بخشی از این گزارش آمده است که این سازمان ۱۰۹ مرکز خدمات اولیه صحی، یک مرکز ایمرجنسی تروما و دو شفاخانه تخصصی و همچنین پنج بخش سلامت روان در چندین ولایت کشور را در یک ماه گذشته تقویت کرده است.
سازمان جهانی بهداشت همچنین تاکید میکند که درمان وابستگی به مواد مخدر را به ۱۷ مرکز در ۱۳ ولایت گسترش داده است.
در گزارش این سازمان آمده است که این مراقبت مداوم برای جمعیتهای آسیبپذیر از طریق ارائه خدمات ضروری، آموزش کارکنان بهداشتی و توزیع تجهیزات پزشکی حیاتی ممکن شده است.
