منابع به آمو میگویند که اخیراً دولت پاکستان صدور ویزههای تمدیدی برای شهروندان افغانستان را متوقف کرده است و این اقدام، برخی از شهروندان کشور را با مشکلات جدی روبهرو ساخته است.
به گفته منابع، دولت پاکستان صدور این ویزهها را دو هفته قبل پس از آن متوقف کرد که یک تیم در وزارت داخله پاکستان به اتهام فساد بازداشت شد.
شماری از شهروندان کشور در پاکستان به آمو گفتهاند که آنان در حال حاضر نمیتوانند که ویزههایشان را در وزارت داخله این کشور تمدید کنند. به گفته این شهروندان، تمدید این ویزهها در خارج از ادارههای وزارت داخله پاکستان، هنوز اما با هزینه بلند ممکن است.
آنان افزودهاند که پس از این اقدام دولت پاکستان بعضاً ناگزیر شدهاند که تمدید ویزههایشان را در بدل شش صد تا یازده صد دالر در بیرون از وزارت داخله این کشور، انجام دهند.
این شهروندان کشور میگویند که با وجود دشواری کنونی و مهاجرت، انجام این کار برای آنان بسیار مشکل شده است.
از طرفی هم آنان تاکید میکنند که پولیس پاکستان پشت در خانههایشان برای بازداشت و اخراج اجباری شهروندان افغانستان بدون مدرک میایند و این وضعیت فضا را برای آنان سخت ساخته است.
