ستاد فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاورمیانه یا «سنتکام» به رسانههای این کشور گفته است که نیروهای ایالات متحده به سایتهای پرتاب موشک و کشتیهای ماینگذاری ایران در جنوب این کشور حمله کردهاند.
سخنگوی سنتکام این حملهها را در دفاع از نیروهای امریکایی در برابر تهدیدهای ایران عنوان کرده است.
خبرگزاری نیمهرسمی تسنیم وابسته به سپاه پاسداران ایران وقوع انفجارها در بندر عباس این کشور را تایید کرده و منابع آن گفتهاند که دستکم صدای سه انفجار را در این منطقه شنیدهاند.
مقامهای ایرانی اما به گونه رسمی تاکنون درباره این حملهها چیزی نگفتهاند.
مارکو روبیو، وزیر خارجه ایالات متحده، در پی این حملهها گفت که تنگه هرمز «به هر نحوی» باز خواهد شد.
او تاکید کرده با وجود این حملهها بر جنوب ایران، مذاکرات برای توافق با تهران در قطر ادامه دارند.
