در پی تشدید اخراج مهاجران کشور، پاکستان در یک روز گذشته جمعه، اول جوزا، ۴۵۸۲ مهاجر افغانستان را به گونه اجباری و اختیاری اخراج کرده است.
وزارت مهاجران زیر اداره طالبان در خبرنامهای گفته است که همزمان با این ۴۷۸ مهاجر دیگر کشور از ایران نیز اخراج شدهاند.
به گفته این وزارت، این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی تورخم، سپین بولدک، پل ابریشم در نیمروز و اسلام قلعه به افغانستان برگشتهاند.
این در حالی است که سازمان بینالمللی مهاجرت اخیراً گفته است که از تاریخ ۲۶ اپریل تا ۹ می سال جاری میلادی، ۱۱۴۳۲۱ تن از ایران و پاکستان به گونه اجباری و اختیاری به افغانستان برگشتهاند.
این سازمان در گزارش دو هفتهای تازهای خود افزود که در این مدت ۱۴۷۷۸ خانواده وارد کشور شدهاند که شامل کودکان و زنان نیز میشوند.
با این حال سازمان بینالمللی مهاجرت افزود از اول جنوری سال ۲۰۲۵ میلادی تا ۹ می سال جاری میلادی، در مجموع ۳ میلیون و ۵۰۱۱۹۳ تن به افغانستان برگشتهاند که شامل ۴۸۷۱۲۹ خانواده میشدند.
