نیویورک تایمز به نقل از مقامهای ایالات متحده گزارش داده است که در حمله ایران بر پایگاه این کشور در عربستان سعودی ۱۲ سرباز امریکایی زخمی شدهاند.
بر بنیاد این گزارش، وضعیت صحی دو سرباز امریکایی که در این حمله زخم برداشتهاند، «وخیم» گفته شده است.
در همین حال خبرگزاری صابرین وابسته به شبهنظامیان «مقاومت اسلامی عراق» گفته است که صبح امروز شنبه به اهداف امریکایی در اردن نیز حملههایی صورت گرفته است.
بر اساس این گزارش، گروههای مسلح تحت حمایت ایران به چندین پایگاه هوایی و یک میدان هوایی در اردن حمله کردهاند.
با این حال، هشدارها از «عملیات نظامی» در تنگه هرمز نیز به هدف بازگشایی این آبراه به روی کشتیهای تجاری بالا گرفته است.
پیش از این رسانههای ایرانی به نقل از یک مقام این کشور که نامش فاش نشده، گزارش دادند که هرنوع عملیات نظامی از سوی امریکا یا اسرائيل در تنگه هرمز، باعث مسدودشدن کامل آن برای مدت نامعلوم خواهد شد.
این مقام ایرانی افزود که حمله زمینی با اقدام مشابه به منشاء تهدید پاسخ داده میشود.
دونالد ترمپ، رئيس جمهور ایالات متحده، پیش از این بارها ایران را برای بازگشایی تنگه هرمز به روی کشتیهای تجاری تهدید به تشدید حملهها کرده است.
حملههای مشترک امریکا و اسرائيل بر ایران وارد پنجمین هفته خود شده و در آن تاکنون ارشدترین مقامهای ایرانی از حمله علی خامنهای، رهبر دولت این کشور، هدف قرار گرفته است.
ایران در پاسخ به این حملهها تاکنون پایگاههای نظامی، سفارتخانهها و قنسولگریهای ایالات متحده در منطقه را هدف قرار داده و تاکنون دهها هدف در اسرائيل را نیز مورد آماج حملههای موشکی خود قرار داده است.
