افغانستان در آستانه یک آسیب سنگین مالی تا ۶ میلیارد دالر به دلیل جاماندن کالاهای تجاری در کراچی پاکستان است.
اتاق تجارت و صنایع افغانستان میگوید که ۱۵هزار کانتینر حامل کالای تجاری ترانزیت به افغانستان در کراچی جامانده که ارزش آن به ۶ میلیارد دالر میرسد. به گفته این اتاق، بخشی از این کالاها از بین رفتهاند و بخش دیگر اگر اجازه عبور نیابند، زیان سنگین به بازرگانان افغانستان وارد میکند.
از سوی هم، اتاق بازرگانی پاکستان اعلام کرده که در سه ماه به دلیل بسته ماندن گذرگاهها، ششصد میلیون دالر زیان مالی به پاکستان رسیدهاست.
