برخی از مهاجران بازگشته از پاکستان در ولایت میدان وردک از نبود خدمات اولیه زندگی، بهویژه برق و آب آشامیدنی شکایت دارند. آنان میگویند با گذشت ماهها از بازگشتشان، هنوز هم بیسرپناه مناسب بوده اند و در وضعیت دشوار زندگی میکنند.
این مهاجران میگویند که نبود برق، آب و سرپناه، زندگی روزمره آنان را با دشواریهای جدی روبهرو کرده است.
حسنگل، مهاجر بازگشته، میگوید: «خواست ما این است که برق اینجا وصل شود. اینجا موقتی است و برای ما سرپناه داده شود. کار آب هم شود. توان خرید چوپ را نداریم، کم از کم اگر برق باشد یک بوشکه آب هم گرم میشود، برای ما بهتر است.»
در همین حال برخی دیگر از آنان خواستار رسیدگی فوری به این مشکلات هستند.
سمیعالله، مهاجر بازگشته، میگوید: «خواست جدی ما این است که کار برق عملی شود، سیستم برق جور شود و برق را وصل کنند. لینها هم کشیده شده، اما هنوز برق نیست. موضوع دیگر این است که کار آب را هم هرچه زودتر برای ما انجام بدهند.»
این در حالی است که روزانه هزاران مهاجر از ایران و پاکستان به کشور بازمیگردند. بازگشت کنندگان تأکید دارند که بدون رسیدگی فوری به مشکلات، زندگیشان همچنان با دشواریهای جدی روبهرو خواهد بود. آنان انتظار دارند مسئولان هرچه زودتر برای تأمین نیازهای اولیه آنان اقدام کنند.
