امنیت

منابع: در درگیری سپین بولدک چهار تن کشته شدند

منابع محلی می‌گویند که در درگیری شب گذشته میان طالبان و نیروهای پاکستانی در گذرگاه سپین‌ بولدک قندهار چهار تن کشته و چهار تن دیگر به شمول یک زن زخمی شده‌اند.

به گفته این منابع، این درگیری برای چندین ساعت ادامه داشت.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، ضمن تأیید رویداد مدعی شد که «نیروهای پاکستانی آغازگر» بوده‌ و طالبان «پاسخ لازم» را داده‌اند.

او شب گذشته گفت: «‏متأسفانه امشب جانب پاکستان بار دیگر در ولسوالی سپین‌ بولدکِ کندهار ، حملات را به طرف افغانستان آغاز کرد که نیروهای امارت اسلامی (طالبان) نیز مجبور به واکنش شدند.»

رسانه‌های پاکستانی به‌نقل از مقام‌های رسمی گزارش داده‌اند که این درگیری نخست از سوی طالبان آغاز شد و آن طرف مرز نیز سه تن زخمی شده است.

با این حال باشندگان قندهار از وقوع تلفات جانی و خسارات مالی در این رویداد نیز خبر می‌دهند.

درگیری تازه مرزی میان طالبان و نیروهای پاکستانی در حالی رخ داده که گذرگاه‌های تورخم و چمن هم‌زمان با گزارش‌ها از یک آتش‌بس اعلام‌ناشده در ریاض بازگشایی شده بودند.

تنش‌های لفظی و مرزی دو طرف پس از سفر امیرخان متقی به هند شدت گرفت و طی دو ماه گذشته چهار دور گفتگو در قطر، ترکیه و ریاض برگزار شد که ظاهراً بی‌نتیجه پایان یافته است.

با وجود این مذاکرات، طالبان و پاکستان در همین مدت چندین بار با یکدیگر درگیر شده‌اند که در گیری‌های هشت روزه در ماه اکتبر ۳۷ تن کشته شدند.